Windows – Microsoft Outlook 2010 E-mail instellen

Als dit je eerste e-mailaccount is in Outlook. dan krijg je direct onderstaand scherm te zien. Als je al e-mailaccounts in Microsoft Outlook geconfigureerd, hebt, ga dan naar de volgende stap.

Stap 1
1. Startinstellingen-Outlook-2010

Stap 1 (Reeds geïnstalleerde Outlook)

Klik op Bestand.

1.1.-Bestand

Klik op Account toevoegen (Onder Accountgegevens)

1.2.--Acocunt-toevoegen

Vink ja aan en klik op Volgende.

Stap 2

2.-E-mailaccounts

Stap 3

Geef aan dat je het account handmatig wilt configureren.

3.-Automatische-accountconfiguratie

Stap 4

Vul je naam en e-mailadres in.
Bij het type account is het belangrijk dat je voor IMAP.
Vul bij server voor inkomende e-mail mail.jouwdomeinnaam.nl in. Daarbij vervang je jouwdomeinnaam.nl door de domeinnaam die je wilt gebruiken.
Vul bij server voor uitgaande e-mail mail.jouwdomeinnaam.nl in. Daarbij vervang je jouwdomeinnaam.nl door de domeinnaam die je wilt gebruiken.

Klik tot slot op Meer instellingen.

4.-Instellingen-voor-internet-e-mail

 Stap 5

Klik op het tabbad Server voor uitgaande e-mail.

5.-Meer-instellingen algemeen

Vink de selectievakje “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” aan en kies voor de optie dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail aan.

Klik vervolgens op het tabblad “Geavanceerd”.

6.-Meer-instelingen-voor-internet-e-mail---Server-voor-uitgaande-e-mail

Kies bij “Inkomende e-mail (IMAP):” voor poortnummer 143 en kies bij “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding:” voor Geen.
Kies bij “Uitgaande e-mail (SMTP):” voor poortnummer 587 en kies bij “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding:” voor Geen.

Klik op “OK”.

7.-Instellingen-voor-internet-e-mail---Geavanceerd

Klik op volgende. De accountinstellingen zullen nu automatisch getest worden.

8.-Accountinstellingen-testen

Als beide taken de status Voltooid weergeven, dan is de configuratie van jouw e-mailaccount klaar. Klik op Voltooien.

Als “Aanmelden bij server voor inkomende e-mail..” de melding Mislukt wordt aangegeven. Dan opent het tabblad “Fouten” zich. Dat tabblad verteld wat er precies mis gaat. Lees de foutmelding goed en corrigeer de problemen.

Als “Test-e-mailbericht verzenden” de status Mislukt aangeeft, controleer dan de foutmelding onder het tabblad “Fouten”.
Het kan zo zijn dat uw provider het niet toelaat om e-mail via ons systeem te verzenden. U dient dan de volgende zaken aan te passen:

  • Verander het bij de stap 4 ingevulde adres van de SMTP server naar de SMTP server van jouw provider.
    Weet je niet wat de SMTP server van uw provider is? Neem dan even contact met de provider op, zij kunnen je dat zo vertellen.
  • Vink het vinkje “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” dat je bij stap 5 onder het kopje “Server voor uitgaande e-mail” uit.
  • Verander de poort voor “Uitgaande e-mail (SMTP)” naar terug naar 25.

Is het probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan even contact op met onze klantenservice.